رای تبلیغِ یک شرکت، مؤسسه، محصول و یا خدمت، بسته به هدف و موردی که نیازمند تبلیغات است، راهکارهایی مختلفی وجود دارد که هر کدام ممکن است به شیوه‌های مختلفی انجام شوند اما مسئله‌ای که همواره در انواعِ مختلفِ تبلیغات باید بر آن مسلط بود، مبحث «طراحی» است.

یک تبلیغ برای اینکه بتواند بیشترین اثرگذاری را داشته باشد، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مخاطب را مجذوبِ خود کند و در ذهن او نقش ببندد. به‌عبارتی، یک تبلیغ خوب باید بتواند مخاطب را به مشتری تبدیل کند. حال، اینکه تبلیغ ما نوشتاری، شنیداری و یا تصویری باشد مهم نیست، مهم این است که طراحیِ آن به‌گونه‌ای باشد که بر ذهن مخاطب اثر گذاشته و او را مجاب به خرید کالا یا استفاده از خدمات مورد ارائه‌ی ما کند. بر این اساس، طراحی، عضو جدایی‌ناپذیر تبلیغات است. در این مقاله ما به «طراحی تصویری تبلیغات» می‌پردازیم و هرجا سخن از «طراحی تبلیغاتی» به میان آمد، منظور ما «طراحی تصویری و گرافیکی تبلیغات» است.

انواع طراحی تبلیغاتی

در تبلیغات امروزی، «طراحی» جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع بدون طراحی، اجرای تبلیغات بسیار سخت و محدود خواهد شد. تبلیغات به‌صورت بنر، انیمیشن، کارت ویزیت، لوگوی شرکت‌ها و مؤسسات، طرح جلد انواع محصولات و… همه و همه از انواع روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌روند که مستقیماً وابسته به طراحی هستند. در ادامه، به بررسی طراحی تبلیغاتی برای 3 مورد: «طراحی لوگو»، «طراحی بنر» و «طراحی کارت ویزیت» خواهیم پرداخت و نکات مهم در طراحی این سه Case study را بیان می‌کنیم.

سخن پایانی در مورد طراحی تبلیغاتی

در دنیای تجاری امروز، اهمیت و منافع تبلیغات برای شرکت‌ها و مؤسسات، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در واقع بدونِ تبلیغات مناسب، شاید هیچ شرکت و یا مؤسسه‌ای حتی قادر به بقاء در بازار نباشد.

وقتی که در مورد تبلیغات صحبت می‌شود، کیفیت تبلیغ و اثرگذاری آن از مهم‌ترین مسائلی هستند که یک طراح تبلیغاتی باید آن‌ها را مد نظر قرار دهد. با توجه به آنچه که گفته شد، تبلیغ مناسب، تبلیغی است که نه‌تنها آزاردهنده نباشد بلکه مخاطب را برای تبدیل شدن به مشتری ترغیب کند؛ برای نیل به این هدف، با توجه به نوع تبلیغات، نکات ریز درشتی همچون: خوانایی، شیوایی، انتخاب رنگ مناسب، خاص بودن، اندازه و… وجود دارند که یک طراح تبلیغاتی باید حتماً آن‌ها را در نظر داشته باشد.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «طراحی تبلیغاتی» دارید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که یک طراحی مناسب برای تبلیغاتِ کسب‌وکار خود داشته باشند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

مجموعه استودیو نیلوفر با تجربه بیش از یک دهه در زمینه طراحی گرافیک میتواند بهترین انتخاب برا مشاوره رایگان در این زمینه مجری پروژه های مجموعه شما باشد.

مجله کاتالوگ بروشور محصولات مدرن صنعتی زیبا
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • اضافه به سبدخرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • Weight
  • ابعاد
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
مقایسه